Live well – Stay well

FAQ

FAQ

Dette er de generelle salgs- og leveringsbetingelser for:
THE BACK & MIND STUDIO
(eBiss ApS)
CVR 29799830

Herefter benævnt BACK&MIND, som altid gælder for samhandel med BACK&MIND, hvis ikke andet er nævnt.

Du kan betale online med Dankort, VisaDankort, Mobile Pay, betaling i butikken med internationale kort eller via bankoverførsel til:

Danske Bank
Reg nr. 0575
Konto nr 35 3123 2801

Bemærk at der altid er forudbetaling på 30% på bestillingsvarer, da disse kun produceres efter ordre. Det er varer som Lattoflex senge, stole som Swopper, 3Dee, moveman og børnemøbler fra MOLL.

Det er gebyrfrit at betale med dankort, og når du betaler, vil du få en oversigt frem over dit køb hvis det forgår via webshop. Hvis der betales med andet end dankort kan der være gebyrer afhængig af dine kortbetalingsaftaler. BACK&MIND opkræver ikke gebyrer.

Når du foretager køb online – skal du altid se indkøbskurven grundigt igennem, hvis oplysningerne på denne oversigt er korrekte, klikker du på “videre”.
Moms er inkluderet i alle priser. Der er 2 års reklamationsret. Vi trækker først beløbet fra din konto, når vi sender varen.

De angivne priser er inklusiv emballage og evt. told samt inklusiv moms. Med mindre andet er angivet. Depositum er 30% ved bestilling. Der udstedes en faktura, hvori indbetalingsinformationer er angivet. Så snart depositum er deponeret sættes varerne i bestilling, og der fremsendes en ordrebekræftelse med angivelse af forventet leveringdato. Kunden har til hver tid mulighed for indenfor 8 dage at annullere ordren, herefter er aftalen bindende. Da ordren herefter sættes i produktion på fabrikken. Alle produkter produceres på baggrund af de bindende ordre og er således specieltdesignet til kunden på de mål som er skitseret i ordre og tilbud.

Leveringsdatoen kan rykkes af BACK&MIND såfremt fabrikanten forlænger leveringsiden. Normal leveringstid er ca. 3 uger fra bestilling. For restkøbesummen stiller køber sikkerhed i form af pengeinstitutgaranti fra købers bank, evt. blot en mail, hvori banken medgiver, at køber råder over beløbet. Når leverancen er leveret forfalder 2 og sidste rate til betaling med 3 dage netto.

Betaler køber ikke rettidigt, på beløber der renter fra fakturaens forfaldsdato med 2 % pr måned. samt rykkergebyr for for sen betaling på 250,- Herudover kan BACK&MIND kræve godtgørelse for rykkergebyr, inkassogebyr og andre omkostninger i overensstemmelser med renteloven samt inkassoomkostninger i øvrigt. Købers pligt til at betale rettidigt består, selvom køber reklamerer om
fejl eller mangler.

Ejendomsforbehold:

BACK&MIND forbeholder sig ejendomsretten til det solgte, indtil den fulde betaling har fundet sted.

Risikoens overgang:

Leverancen leveres på den aftalte leveringsadresse.
Risikoen for varen overgår ved levering på den aftalte adresse der leveres kun til fortovskant og risiko overgår herefter til køber. Dette gælder både ved valgt leveringsmåde: Fragtmand eller afhentning.

Leverancen er forsikret under transport til leveringsstedet (fortorvskant).

Køber er forpligtet til, at undersøge varen straks ved modtagelsen. Reklamationer må fremsendes skriftligt og evt. meldes mundtligt straks ved modtagelsen og senest inden 2 dage efter modtagelsen. Har køber ikke rettidigt meddelt BACK&MIND, at denne vil påberåbe sig en mangel, kan køber ikke senere gøre påberåbe sig en mangel ved det leverede. Du skal som køber acceptere handelsbetingelserne inden indtastning af kortdata

Betalinger i butikken er dækket under de almindelige handelsbetingelser for detail handel i danmark.

Som Køber har du 14 dage til at oplyse The BACK & MIND STUDIO at fortrydelsesretten anvendes og derefter 14 dage til at sende varen retur.

Fortryder du købet, skal du for egen regning sende varen tilbage til nedenstående adresse senest den 14. dag efter modtagelsen. Der vil kun blive returneret 70% af beløbet på langvarige forbrugsgoder som stole, møbler og lign. Almindelige handelsvarer som handles fra butikken tages retur i ubrudt emballage indenfor 8 dage – Special fremstillede vare tages ikke retur.

For at du kan gøre brug af returretten skal varen være intakt, ubrugt og i samme stand, som da du modtog den. Al originalemballage skal være vedlagt. Returnering skal ske i forsvarlig indpakning.

Når du sender varen tilbage, skal den være i væsentlig samme stand, som da du modtog den. En vare, der er taget i brug, herunder opladet, tages ikke retur.

Benytter du dig af fortrydelsesretten, vil du få dine penge tilbage, så snart vi har modtaget varen retur og haft lejlighed til at undersøge den.  Hele beløbet tilbagebetales og det skal tilbage til samme betalingskort som anvendt ved købet. Husk derfor at oplyse dit kontonummer, når du returnerer varen.

Vi beder dig endvidere om at oplyse årsagen til, at du fortryder dit køb. Følgesedlen bedes vedlagt varen sammen med en kort begrundelse for returnering samt bankkontonummer.

Se returnering.

Download en retur seddel her  –  “returnering”

Varer der er returneret uden returseddel kan vi ikke håndterer, idet vi skal bruge de angivne informationer for videre ekspedition.

Varen returneres med The Back &  Mind returseddel til følgende adresse:

BACK&MIND
(eBiss ApS)
Solrød Strandvej 118
2680 Solrød Strand

Fragt

Ved køb hos Back&Mind tages der ikke et fragtgebyr, hvis  du handler bestillingsvarer som sengerammer og madrasser, der er levering direkte til din adresse inkluderet. Fragtgebyr/porto vil fremgå af indkøbskurven hvis der er et sådant.

Levering sker via fragtmand. Leveringstiden er angivet på hvert enkelt produkt og varierer fra 1 dag til 6 uger. Vi leverer i det geografiske område Danmark. Ved den gratis leveringsform bliver dine varer leveret til kantsten. Du står selv for at få varerne ind og opsat i det ønskede rum i din bolig.

Varer købt online leveres på 2 måder, afhængigt af varetypen. Er der tale om mindre varer afsendes med GLS eller post danmark, hvis du ikke er hjemme her vil det placeres i den nærmeste pakkeshop hvor pakken kan afhentes, her modtager du desuden trackingnummer per e-mail.

Når det kommer til senge, vil fragtmanden ringe dig op inden for 48 timer (2 hverdage) efter du har modtaget en e-mail fra os, om at sengen/madrasserne etc. er afsendt fra vores lager.

Når fragtmanden ringer til dig, er det for at aftale levering, fragtmanden kan ikke nødvendigvis give et specifikt tidspunkt på dagen hvor varerne leveres, men vil typisk give et estimat.

Bemærk at estimatet ikke ligger fast, da der er mange udefrakommende faktorer som trafik, uheld og lignende der kan skubbe leveringstidspunktet.

Fragtmanden leverer varerne på leveringsadressen, det er dit ansvar at oplyse om den korrekte leveringsadresse.

Hvis der er valgt opbæring eller opbæring & opstilling, så leverer fragtmanden dine varer det sted på leveringsadressen som du har bestemt, såfremt der er fri passage.

Modtagelse af defekte varer

Hvis emballagen er beskadiget ved levering, eller har tydelige tegn på defekt, skal der på fragtbrevet kvitteres for modtagelse med forbehold for eventuelle skader på indholdet. Kvitteres for modtagelse uden indsigelse, kan man ikke senere reklamere over transportskader på varen.

Fragtmanden leverer varerne på leveringsadressen, det er dit ansvar at oplyse om den korrekte leveringsadresse.

Hvis der er valgt opbæring eller opbæring & opstilling, så leverer fragtmanden dine varer det sted på leveringsadressen som du har bestemt, såfremt der er fri passage.

Opbæring af varer

Du bedes inden levering sikre dig, at der er fri og uhindret adgang til endelige placering af produktet i din bolig. Du skal altså sikre dig, at varen frit kan passere trappeopgange, døråbninger, entre og lignende. Vi gør opmærksom på at motoriserede sengerammer kan veje op til 86 kg, så det er vigtigt at passagen kan ske sikkert for fragtpersonalet.

Hvis vi ikke kan levere varen af pladsmæssige hensyn, tilbageholder vi fragtgebyret ligesom der opkræves fragtgebyr for ny levering.

Chaufføren må af sikkerhedsmæssige hensyn ikke tage sine sko af under levering. Det er dit ansvar som kunde, at sikre at gulvet er afdækket hvis det er nødvendigt. Dette skal være sket inden chaufføren ankommer på adressen.

Beskadigelse af indbo/bolig ved levering.

Sker der ved levering skade på indbo eller bolig, skal dette noteres på fragtbrev eller følgesedlen. Opdages skaden først efter chaufførerne har forladt adressen kontaktes vores kundeservice senest 24 timer efter levering har fundet sted.

Ved henvendelse oplys venligst ordrenummer, og du skal skaffe de nødvendige beviser i form af billeder af de skader du mener der er forvoldt.

BACK&MIND kan ikke holdes til ansvar for skader på indbo, hvis ikke indsigelsesfristen overholdes.


X